Mireia i Maria presentades reines de l’Alquerieta 2018

El passat diumenge 12 de novembre a les 10h es concentrava al casal de l’Alquerieta i Museu Fallers, els fallers i falleres de la comissió, per eixir ha arreplegar a les reines. Així es dirigien al Museu Faller, on a les 12h donaria inici l’acte de presentació de Reines, Fillolets i Cort d’honor 2018.

Abans de començar l’acte es va projectar un vídeo sobre l’escenari.

Una vegada acabat, Dani Miret, secretari de la comissió donava la benvinguda als assistents i demanava la presència a l’escenari de Carla i Xavi, reina infantil del 2017 i president infantil de 2018. Així, en primer lloc pujaren els 3 fillolets de la comissió: Luca, Eric i Christelle, acte seguit Carla imposava les bandes a les xiquetes que formaran part de la cort d’honor infantil.

A continuació Carla imposava les bandes a les reines infantils de 2018:

• Reina de la Poesia Infantil Clara Castellà i Donet acompanyada pel faller Borja Muñoz i Castellà.
  • Reina de la Festa Infantil Valeria Ferrer i Montilla acompanyada pel faller Marcos Serrano i Pasqualone.
  • Reina del Foc Infantil Naiara Martínez i Loza acompanyada pel faller Joel Canet i Frasquet.
  • Reina de la Falla Infantil Mireia López i Hernández acompanyada pel President Infantil Xavi Sala i Serrano

Una vegada presentada tota la comissió infantil, Carla s’acomiadava de la comissió amb un discurs emotiu, per últim posava el corbatí a l’estàndard de la comissió i rebia la banda blanca que l’acredita com a Reina de la Falla Infantil 2017.

IMG_0915

Acte seguit, tot el saló en peu acomiadava a Carla entre aplaudiments, donant pas a la part major de la presentació. El secretari va demanar la presència de Maria Jose, Reina de la falla de 2017, acompanyada de Salva Canet, president de la comissió.

Poc a poc, imposava les bandes de la cort d’honor i de les reines del 2018:

• Reina de l’art Isabel Ribes i Gómez acompanyada pel faller Aharón Ortolà i Martí
  • Reina de la Poesia Ana Ferrando i Ortolà acompanyada pel faller Salvador Ribes i Gómez
  • Reina de la Festa Amparo Flores i Palau acompanyada pel faller Vicent Flores i Palau
  • Reina del Foc Gracia Llorca i Sanchis acompanyada pel faller Victor Estrela i Llopis
  • Reina de la Falla Maria Santamaria i Aparisi, acompanyada pel president Salva Canet i Olaso

Una vegada presentada la comissió major, Maria Jose, s’acomiadava amb un discurs on agraïa la tasca a tots els fallers que han format part del seu somni, acte seguit posava el corbatí a l’estàndard de la comissió i va rebre de mans del president la banda blanca que l’acredita com a reina de la falla 2017.

IMG_0964

Arribava el moment de les recompenses, on diversos fallers, van aconseguir el gesmil de coure de la Federació de Falles, seguit pujaven a l’escenari Sara i Núria, Falleres Majors de Gandia, on van ser les encarregades d’imposar els gesmils d’argent, acompanyades de Jordi Garcia, vicesecretari de la Federació de Falles de Gandia.

Per últim donàvem pas a les visites de cortesia, primer ens visità la Falla Darrere del Castell de Denia i més tard nombroses falles de Gandia, van voler saludar a les nostres reines i presidents.

I  per acabar vam cantar tots junts l’himne regional.

IMG_0998